Vad var det jag sa?

Sa jag inte att utkomsten av ESC-semin igår skulle bli som den blev? Sverige gick inte vidare, och genast så kommer bortförklaringarna?
Ta o fatta grejen Sverige, vi skickade en jävligt dålig låt, framförandet var riktigt uselt och hon ser ut som, ursäkta mig, men en billig prostituerad.

Så kom inte och gnäll om att startfältet var hårt och att det var svår konkurrens för det var det faktiskt inte. Hade vi haft en bra låt med lite tryck i, tänk Eric Saades - Manboy, så hade vi varit i final nu med en äkta chans på att vinna.

Jag hörde en idiot på radion nyss; och än en gång, ursäkta mig, men lantisar måste vara rejält sega i huvudet för det här tog ju priset. Människan, från Norrland, hävdade att det var kompisröster som gjorde att Sverige inte gick vidare, för alla balkanländer röstar på varandra. Och ja, det gör dom, om dom har möjlighet, men nu har EBU sett till att inte grannländer tävlar i samma semi - vilket betyder (och det här sa även kommentatorerna igår) att grannländerna inte kan rösta på varandra. Sverige kunde inte rösta på Finland, och Finland kunde inte rösta på Sverige. Turkiet och Grekland tävlade inte i samma semi vilket betyder att dom inte kunde rösta på varandra. Så lägg ner det där tjafset...

Inse en gång för alla - Sverige är inte den musiknation vi än gång var! Det tog lixom slut där i slutet av 90-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0