Oppositionellt bullshit

Jag sitter här i solen och försöker att inte tänka så mycket på politik. Men jag kan bara inte låta bli! Jag har ju verkligen lovat mig själv att inte vara för politisk, för det intresserar mig egentligen inte speciellt mycket. Men när jag tänker på Socialdemokraterna och de förtappade själar som röstar på detta parti så blir jag bara arg.
Jag såg ett inslag i något av våra nyhetsmagasin här i veckan där vanliga människor blev tillfrågade om dom hade sett en debatt mellan Statsministern och oppositionens frontfigur skatan Mona Sahlin. Och av de tillfrågade så var det bara en(!) person som tyckte att Sahlin gjort bra ifrån sig, med motiveringen att "hon talade bra och tydligt". Idioti. Men det är väl så det är, folk är i allmänhet förtappade och förmossade i huvudet och har ingen förmåga att tänka själva. Så man lyssnar på en kvinna som av den största tur någonsin lyckats nagla sig fast vid ett av Sveriges äldsta politiska partier.
Jag hoppas att den svenska befolkningen som ens överväger att rösta på (S) tänker om och faktiskt lyssnar på vad det är dom säger. Skattehöjning för dom som inte är med i a-kassan, ursäkta? men har vi inte fri vilja i det här landet eller har jag missat något? Nu hör jag väl till dom som tycker att man faktiskt kan vara med i a-kassan (dock fattar jag fortfarande inte varför jag är medlem i facket; dom gör ingenting för mig) men jag tycker att varje person får välja själv om dom vill vara med i a-kassan eller inte. Det här är inte bara en fråga om vilket politiskt block man väljer att tillhöra, det handlar inte heller om vilken lönenivå man ligger på. Det slår minst lika hårt, om inte hårdare mot dom som faktiskt ligger på lägre lönenivåer.
Men det som är mest intressant är att man med det här vill tvinga in folk i a-kassan; för att finansiera vad undrar man då, ja det kan dom ju inte riktigt svara på antar jag, som vanligt.
Men jag tänker lite såhär också, om man nu har ett jobb, och har haft ett jobb i 25 år på samma arbetsplats, oavsett än en gång vilken typ av jobb det är, så behöver man väl knappast vara med i a-kassan för att man "kanske" kommer bli av med jobbet? Retorisk fråga.
Jag såg dessutom en intressant insändare i Dagens Nyheter idag, "Rutavdrag bättre än järnvägsprojekt"; med motiveringen att det är bättre att skapa 11 000 nya jobb, där svarta pengar blir vita pengar (och för den som inte fattar det, genererar intäkter till staten!) och en enklare vardag för folk, än järnvägsprojekt för miljarder som ger ökade statsutgifter och som kommer spä på statsskulden och belasta gemene man.
Välfärd före allt verkar vara (S) motto, det är ju iof ingenting nytt, men till vilket pris... Jag är helt klart för välfärden, men låt oss bygga den med sunda statsfinanser istället för att missköta vårt land så som skulle hända om skatan Sahlin fick ta över rodret. Hon skulle styra oss käpprätt ner i helvettet, fine Sahlin om du vill styra dina egna finanser dit med parkeringsböter, obetalda skatter och obetalda tv-licenser, man håll dig för fan borta från Sverige! Det är fler som bor i det här landet än bara du.

Kommentarer
Postat av: Mia

Vi har ju inte riktigt samma politiska uppfattning, men jag tycker du ska fortsätta med att skriva lite om politik. Jag tar gärna debatten :)

Kram

Mia

2011-01-20 @ 20:14:59
URL: http://morsaochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0