I hate to admit it...

...men det är fan billigt att handla på Lidl.
Nu har jag varit o köpt en tvåveckorsranson av kvarg, dvs 500 gram/dag, jag har köpt 6 kg kvarg för 142 kr. Om jag hade köpt den från Arla istället så hade det kostat mig 285 kr. Ungefär. Det är ju faktiskt dubbelt så mkt!

Sen har jag köpt 4 kg svensk kycklingfilé från Mörbylånga (Öland! Woho! Guldfågeln is the shit!) för 59,90 kg, sorry alltså Hemköp o ICA, men det kan ni inte konkurrera med... jag räknade lite snabbt att det var 10 kycklingfiléer i varje påse vilket ger ett styckepris på 10,9kr... det är faktiskt riktigt billigt.

Jag förstår argumenten till varför man inte ska handla på Lidl, det är mkt som transporteras långt och det är inte så miljövänligt, det är inte heller alltid närproducerade varor eller ens svenska varor. Men om man håller sig till att köpa svenska produkter så är det väl inte helt hemskt att handla där, okey, kvargen är inte från Sverige, men! Jag måste faktiskt säga att den här kvargen är ett strå vassare än Kesella. Kesellan är lite lätt i konsistensen och lite syrligare i smaken, den här är mkt mjukare och trevligare. Jag gillar den här bättre.

Men jag gillar inte Lidl som koncept, och jag gillar inte att butikerna är så ofräscha... men om man bortser från det och allt jävla tjafs som dom saluför där, då kan man nog handla valda varor där, om man ändå har vägarna förbi. Skulle inte åka en omväg för att ta mig dit för att bara köpa en vara, nej det skulle jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0