På tal om det där med cravings...

...så insåg jag en sak tidigare. Ja, jag tänker på det inlägg jag skrev om cravings och hets inför dieter etc. Jag funderade ju lite över meningen med det hela, och varför jag höll på som jag gör (eller ja, iallafall så var min grundtanke att inlägget skulle behandla det men ibland blir det ju inte riktigt som jag tänkt mig). Well, jag kom iallafall fram till idag, under min morgonpromenad, att anledningen till att jag dietar och tränar så hårt - det är ju just för att jag ska kunna unna mig de där sakerna som man kanske inte borde göra i vanliga fall. Jag vet att om jag äter bra, och balanserat, och rör på mig mycket och har en bra fettprocent i kroppen (som gör mig då ligger på 6%) så kan jag utan dåligt samvete ta en bulle till kaffet (någon gång ibland) eller äta chips om jag känner för det. Utan att må dåligt..! Vilken insyn... egentligen rätt logiskt, det är ju det jag brukar säga till mina kunder som har problem med sin motivation: gör det för att kunna leva. Och det är precis det jag ska göra - jag ska träna o dieta för att kunna leva ett gott liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0