Resfeber...

Eller kanske inte resfeber, det är mer reslängtan... Jag vill ut o resa och se saker!
Satt här och klickade i Google Maps för att se i vilka länder/städer jag varit och insåg att jag har så många ställen kvar att se. Funderade på att ta en kortare resa till ett av våra grannländer här om nån vecka, efter att jag varit i Frankrike, men sen bestämde jag mig för att nej, ska jag åka någonstans så måste jag uppleva något utanför the comfort zone. Vilket oxå låter fel. Men iallafall...


Sådär ser kartan ut i dagsläget, och jag måste ju utöka antalet pluppar!

Jag börjar fundera på om de här människorna som reser själv kanske inte gör rätt, för som jag ser det så är det väl iof en sak som man missar - att dela upplevelsen med någon annan. Men å andra sidan så blir man inte influerad av vad någon annan tycker utan man får bilda sig en helt egen uppfattning. Och sen när man reser själv så behöver man inte vara beroende av att någon annan ska ha tid att åka heller, man kan boka o åka när det passar.

Ställen jag skulle vilja besöka (vissa av dom igen):

- Beijing (kanske hösten 2010! :))

- Kyoto

- Kambodja

- New York (maybe november..!)

- Barcelona (oktober 2010 antagligen..).

- Paris

- London (weekend duger gott för mig)

- Förenade Arabemiraten

- Island

- Berlin

Vi får väl se vad det blir...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0