Meningslös reflektion

Ibland förvirrar jag migsjälv helt galet mycket. För två veckor sen på lördagen satt jag 48 mil från min nuvarande position och, jag minns faktiskt inte exakt vad jag gjorde, det var säkert absolut ingenting viktigt för det är det knappast aldrig. Det var nog bara avslappnande. Då kändes franska Rivieran långt bort... förra lördagen så var jag där, i den härliga tryckande värmen i gott sällskap och njöt till fullo. Och nu en vecka senare så sitter jag i Stockholm igen och har otroligt tråkigt och reflekterar över veckan som gått... Är det möjligt att man kan växa som person på en väldigt kort tid? Kan man utvecklas som människa på bara en vecka? Det kan man säkert. Inte för att jag tror att jag kommit till några banbrytande insikter om migsjälv den senaste veckan men det har varit en händelserik vecka - det har det. Och jag blir helt snurrig i huvudet av alla språk som har snurrat omkring mig, tillslut visste jag inte vilket språk jag skulle lyssna på, jag förstod allt kyparen sa när han pratade med mig på franska, men jag visste inte vilket språk jag skulle svara på... otroligt fascinerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0